علمی,کتاب,مجله,مقاله,خبری,برنامه,جزوه,هک

خدا,موبایل,اینترنت,science‌,پایان نامه,ورزش,روزنامه,حوادث,کنکور

علمی,کتاب,مجله,مقاله,خبری,برنامه,جزوه,هک

خدا,موبایل,اینترنت,science‌,پایان نامه,ورزش,روزنامه,حوادث,کنکور

استفاده مکرراز هدفون، جرم گوش را افزایش می‌دهد

دکتر محمدحسین برادران فر با بیان این که سر و صدای بلند از هر نوع، روی گوش تاثیر گذار است، گفت: در قاعده حلزونی شنوایی گوش، فرکانس‌های بالای 4000 و 8000 و در راس حلزونی شنوایی، فرکانس‌های پایین‌تر قابل شنیدن است.

وی ادامه داد: فرکانس شنوایی فرکانس‌های500 ، 1000 و 2000 است و فرکانس 250 ،4000 و 8000 چندان در مجاورات شنوایی معمولی تاثیری ندارد. ولی فردی که در فرکانس بالا کاهش شنوایی پیدا می‌کند، معمولا صدای زیر را خوب نمی‌شنود و در محیط شلوغ، شنوایی او مناسب نبوده و در محیط آرام، خیلی قابل مشخص شدن نیست.

دکتر برادران فر در ادامه توصیه کرد: افراد نباید به صداهای بسیار بلند گوش دهند. در محیط‌هایی که صدا بالاتر از 80 دسی بل است، مثل کارخانجات و مکانی که موسیقی بلند است از گوشی محافظت کننده استفاده شود؛ چرا که در غیر این صورت در طولانی مدت، عصب شنوایی ضعیف ‌شده و ضعیف شدن عصب شنوایی درمان دارویی و جراحی ندارد و فرد فقط می‌تواند از سمعک استفاده کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآور شد: افرادی که از هدفون MP3 palyer استفاده می‌کنند باید موسیقی را با صدای آهسته گوش دهند، زیرا صدای بلند علاوه بر سردردی که ایجاد می‌کند در دراز مدت باعث کاهش شنوایی حسی و عصبی می‌شود.

منبع:ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد