مفاهیم پایه استانداردهای مدیریت
استاندارد
های سری ایزو 9000 در واقع تعیین کننده ویژگی ها یا مشخصات فنی برای محصول
نیستند بلکه استاندارد هایی هستند که بر فرآیند و عملکرد کلیه فعالیت ها
که بر کیفیت محصول یا خدمات نهایی تاثیر می گذارند توجه دارد و به همین روی
برای هر نوع صنایع تولیدی و خدماتی کاربرد دارد .
استاندارد های
سری ایزو 9000 می گوید که کیفیت محصول ، فقط از طریق کنترل و بازرسی صد در
صد به صورت پیوسته قابل تامین نیست بلکه کیفیت باید در فرآیند تولید و آن
هم در کلیه بخشهای یک سازمان بوجود آید و به همین سبب است که کیفیت و ارزش
نهادن بر کیفیت را مسئولیت مشترک کلیه کارکنان و در تمامی بخشهای یک سازمان
به همراه رضایت مشتریان تلقی می نماید .
انجمن مهندسی و مدیریت ساخت ایران (ICEMA) Iran Construction Engineering Management Association